Nedtrapning amning - overgang til flaske

6. september 2017

Alder:
5 mdr.

Nedtrapning amning - overgang til flaske

Hej Helen

Først tak for altid brugbare svar - det er en stor hjælp.

Jeg har desværre haft influenza med dertilhørende feber. Jeg prøvede at amme nøjagtig som jeg plejede men min datter nægtede at sutte - det var som om mælken smagte dårligt. Hun ville gerne spise sine tre fast-føde måltider og hun ville også tage flasker i stedet for - men brystet var mere eller mindre 'nej tak'.

Jeg er nu ovre min influenza men det har betydet at min mælkemængde er faldet drastisk. Min datter vil gerne sutte men giver hurtigt op og bliver vred da min ...

Annonce

... nedløbsrefleks også pludselig er langsom og jeg ikke har ret meget mælk.

Da jeg i forvejen havde planlagt at trappe ned på amning i de kommende måneder og give MME på flaske så vil jeg bruge dette tilfælde til at trappe amningen ned med mindre hun naturligt får min mælkeproduktion op (jeg vil ikke til at bruge brystpumper eller ammeferie i sengen eller lignende 😊).

På den baggrund vil jeg gerne høre dig om hvor meget mælk i ml hun bør få på et døgn ud over sine tre grød/mos måltider? Hun vejer 8,1 kg og er 71 cm. Og knap 6 mdr.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig